.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهلت سه ماه به وزیر کشاورزی

طراحان استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی به وزیر سه ماه مهلت دادند تا نقایص و مشکلات موجود در وزارتخانه را حل و فصل کند.
به گزارش جهان استيضاح صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي از دوم خرداد امسال در مجلس كليد خورد و یکی از جدی ترین استیضاح هایی بود که تاکنون در مجلس مطرح شد.

اين استيضاح در مجلس با کش و قوسهای متفاوتی همراه شد و اخبار متفاوتی از تعداد امضاها و محورهای این استیضاح به گوش می رسید. در ابتدا اعلام شد که این طرح 22 امضا و 18 محور دارد و در نهایت امضاها به 30 نماينده و محورها هم به عدد 30 رسید.

پس از جدي شدن اين استيضاح در مجلس و فشار طراحان براي اعلام وصول آن علي لاريجاني رئيس مجلس و غلامعلي حدادعادل چهره شاخص اصولگرايان در مجلس به طراحان توصيه كردند تا قبل از طرح استيضاح در مجلس نشست هايي با خليليان برگزار شود .

براساس اين توصيه تاكنون چهار نشست مشترك ميان طراحان و خليليان برگزار شده و اين جلسات در مجموع 15 ساعت به طول انجاميده است اما نتيجه اي در بر نداشته است و طراحان بر اعلام وصول استيضاح و مطرح شدن آن در صحن مجلس تاكيد داشتند که با تعطیلات نیمه دوم تابستانی مجلس که از 16 شهریور ماه تا سوم مهرماه بود، مواجه شد.

طراحان استیضاح تاکید داشتند که این طرح در هفته جاری در مجلس اعلام وصول شود اما خلیلیان از نمایندگان درخواست کرده تا سه ماه مهلت داده شود تا علاوه بر رفع نقایص و مشکلات موجود، نظر
نمایندگان در جهت محورهای استیضاح تامین گردد.

نمایندگان، عزل و نصب ها، نداشتن تخصص در زمينه كشاورزي در اين وزارتخانه از وزیر گرفته تا دیگر مسئولین، انتصاب مديران غيرمتخصص، واردات بي رويه برنج و چاي و قاچاق اين محصولات به كشور بطوریکه در دو سال گذشته بیش از 6 ميليون تن برنج و 75 هزار تن چاي به كشور قاچاق شد، واردات پيله ابريشم به كشور، تغيير باغات كشاورزي، عدم اشراف و تسلط وزير به صندوق هاي بيمه كشاورزي را از محورهای این استیضاح ذکر کردند.

مهردادیائوج لاهوتی نماینده لنگرود و یکی از طراحان استیضاح این وزیر با تایید خبر مهلت سه ماه طراحان استیضاح به وزیر در گفت وگو با خبرنگار جهان گفت: وریر از طراحان استیضاح تقاضا کرده تا مهلت سه ماه داده شود و در جهت حل مشکلات اقدام شود.

وی افزود: از 22 نماینده ای که طرح استیضاح را امضا کرده بودند بیش از 15 نماینده با این مهلت سه ماه موافقت کردند و در حال حاضر طرح مذکور برای مطرح شدن در مجلس حد نصاب امضا را ندارد.
به گفته این طراح استیضاح، نمایندگان با ارسال نامه ای به هیئت رئیسه مجلس اعلام کردند که با توجه به درخواست وزیر فعلا این طرح به مدت سه ماه مسکوت گذاشته شود و اعلام وصول نشود.
مطابق آيين نامه داخلي مجلس پس از تحويل استيضاح به هيئت رئيسه در اولين جلسه بايد اعلام وصول و وزير ظرف 10 روز بايد در صحن علني مجلس حاضر شده و به موارد استيضاح پاسخگو باشد. اگر وزير نتواند راي مجلس براي ادامه مسئوليت خود را كسب كند از سمت خود عزل خواهد شد.
محمد کرمی راد یکی از طراحان اصلی این استیضاح است که تاکید جدی بر اعلام وصول این استیضاح در مجلس داشت که در حال حاضر در ماموریت خارج از کشور است.

در نشست مشترك ميان وزير و طراحان استيضاح از طرف هيئت رئيسه مجلس نمایندگانی همچون محمد حسن ابوترابي نايب رئيس اول مجلس و محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز حضور مي يافتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.